Det finnes mange interessante nisjer. En av dem er spillemaskinmarkedet, et marked som er såpass lukrativt at nå har også de store PC-leverandørene funnet ut at de må gjøre noe. For selv om andelen maskiner som distribueres innenfor denne nisjen kan regnes i promille eller prosenter av totalen så er altså fortjenestene så høye at det er et svært interessant marked. Og da betyr det også svært lite om markedsføringsbudsjettet må ta inn slike rare poster som lønn og godtgjørelser til profesjonelle spillere. Slike historier kan vel gjøre at mange gutteromsspillere plutselig ser for seg andre yrker…. En utfordring i seg selv for de som skal prøve å hjelpe de unge med valg av utdanning.

Eller hvorfor ikke endre undervisningsmetodene?

Ved Tekstlaboratoriet ved Historisk-filosofisk fakultet, Universitetet i Oslo har de oversatt en bunke spill utviklet ved Syddansk Universitet. Ved “å lure inn” gramatikk-oppgaver i gamle – men fortsatt populære – spill så mener forskerne at de kan se bedret læring hos de spillende enn hos de som ikke fikk bruke spillene.

Så, gi oss mer å spille med…..