Si det som det er

av thore
0 kommentar

Bare en liten fortsettelse på forrige innlegg.

Den observante leser vil se at innlegget ble skrevet den 22. mars. Og at jeg da ble gitt “tilbudet” om å ringe dem dagen etterpå for å få bekreftet at modemet var sendt. For selvfølgelig skulle de sende det dagen etterpå.

Men neida. Dagen etterpå kunne de først ikke se om det var gjort noe. Deretter mente de det skulle være sendt. Og deretter at det helt sikkert var sendt. Trodde man. Men noen sporingsinfo. e.l. hadde de ikke. Dette var altså den 23. mars.

Dersom modemet hadde vært sendt den 23. så ville nok Posten fått det fram den 24. Litt avhengig av hvilken pakketype Telenor valgte. Men det var slett ikke noe modem der lørdag den 24.

Den 26. – i dag – kunne man gi meg sporingsnr. Men enda kl. 15.30 i dag ga oppslag i Postens sporingstjeneste kun dette: “09.20, Informasjon om forsendelsen mottatt fra avsender”. Her kunne dagens innlegg sluttet med “hva var det vi sa”.

Men så, kl. 19.12 finner noen i “kundeservice” det for godt å ringe meg med følgende beskjed: “Du ønsket informasjon om hvorvidt modemet var sendt. Det ble bestilt den 23. og sendt dagen etterpå”.

Dette er alt for dumt, Telenor. Ikke ring rundt med renspikka bløff på ting som er enkelt å dokumentere. Pakken er registrert inn hos Posten i dag kl. 16.25 og har nådd omlasting i Oslo kl. 19.40. Modemet ble bestilt den 22. og ikke den 23.. Det ble ikke sendt dagen etter slik det ble lovt, og dere kan fortsatt ikke forklare hvorfor bestillingen fra 16. mars ikke lenger er i deres systemer. (Fra feilmottak den 22. mars fikk jeg ubedt antagelsen om at den som jeg snakket med den 16. mars hadde gjort ting på feil måte og at dere nettopp hadde endret rutiner. Snakk om tull).

Når jeg så påviser feilinformasjon blir jeg fortalt at dere fortsatt mener at dere er godt innenfor hva dere lover, dvs. 5 virkedager. Jo, det er dere forsåvidt dersom man holder på datoen 22. mars som bestillingsdato. Men ikke dersom man holder på 16. mars som bestillingsdato.

E-post til ansvarlig denne delen av tjenesten hos Telenor fører bare til følgende svar: “Jeg er på ledersamling I Nordic 22 – 23.mars. Mail besvares først 25 mars”. Den står fortsatt ubesvart 26. mars.

Dagens tips: dersom dere ikke kan si det som sant er – så hold heller kjeft. Det irriterer faktisk kunden mindre. Dagene fra den 16. mars til den 22. mars da jeg ventet på det jeg var lovt den 16. steg selvfølgelig irritasjonen noe etter hvert som tida gikk. Men direkte løgn i dag er langt verre å godta. Det er svært vanskelig å være liten når de store er så små.

You may also like

Annonseblokkering funnet

Vennligst støtt oss ved å slå av AdBlocker-tillegg i nettleseren din for vårt nettsted.